وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به جده سفر کرده است، با وزیر خارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به جده سفر کرده است، با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان به طور دوجانبه ملاقات و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از این دیدار، از قبول پیشنهاد ایران برای برگزاری این اجلاس فوق العاده و حمایت از آن و نیز میزبانی نشست ویژه فلسطین در مقر دبیرخانه سازمان تشکر کرد و اهمیت اتخاذ موضع منسجم و قوی در اجلاس در حمایت از فلسطین و تلاش مؤثر برای پایان دادن به جنایت جنگی علیه فلسطینیان را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضع مشترک ایران و عربستان در ضرورت حمایت از فلسطین، گفت: انتظار ما آن است که در این اجلاس علاوه بر مواضع مشترک، گام‌های مؤثر برای حمایت از فلسطین و پایان نسل‌کُشی فلسطینان برداشته شود.

وی از روند همکاری‌های دو کشور نیز ابراز خرسندی کرد و با طرح برخی موضوعات و اولویت‌های مشترک همکاری، برای پیشبرد این روند ابراز آمادگی کرد.

امیرعبداللهیان تقویت روابط اقتصادی و تجاری و تسهیل فعالیت‌های تجار را یکی از اولویت‌های مهم دانست و گفت: لازم است همسو با روند رو به رشد روابط سیاسی، زمینه‌های تقویت این بخش از همکاری‌های دوجانبه را تسهیل کنیم.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به وضعیت سخت فلسطین و شرایط اسفناک انسانی در غزه، بر اهمیت اجلاس جده در مسیر تداوم تلاش‌ها برای پایان جنگ علیه فلسطین تاکید کرد.

وی اهمیت تلاش‌های دسته جمعی کشور‌های اسلامی چه در سازمان همکاری اسلامی و چه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل را مورد تاکید قرار داد.

فرحان از روند روابط دو کشور نیز ابراز خرسندی کرد و بر اراده عربستان برای برداشتن گام‌های جدید در مسیر پیشبرد روابط تاکید کرد.

طرفین با طرح برخی موضوعات مورد اهتمام در حوزه روابط دوجانبه، نسبت به تلاش مشترک برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مشترک توافق نمودند.

دو طرف سلام متقابل رؤسای دو کشور را ابلاغ کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها